Ἐκτύπωση

ΔΑΚΤΥΛΙΔΟΠΕΤΡΕΣ, κρυφήγοητεία

ΔΑΚΤΥΛΙΔΟΠΕΤΡΕΣ, κρυφήγοητεία

Artist don’t make objects. Artists make mythologiew.-Anish Kapoor

Η συνάντησή μου με την συλλογή των σφραγιδόλιθων στο Νομισματικό Μουσείο με επέστρεψε, μετά από πολλά χρόνια στην χρήση της Τέχνης της χαρακτικής. Ο λόγος ήταν η ανάγκη   μου να δημιουργήσω μια σειρά έργων εμπνευσμένων, από τους σφραγιδόλιθους. Οι σφραγιδόλιθοι είναι μικροσκοπικά σύμβολα εξουσίας, κοσμήματα, που δηλώνουν ταυτοπροσωπία, γνησιότητα και κυριότητα. Δακτυλιδόπετρες με ανάγλυφες παραστάσεις που χρησιμοποιήθηκαν για σφραγίσεις. Γνωστά κομψοτεχνήματα μιας πολύ παλιάς τέχνης της σφραγιδογλυφίας.

Είναι αλήθεια πως μέσα από αυτή την προσέγγιση των σφραγιδόλιθων, μια προσέγγιση τέχνης και ιστορίας ταυτόχρονα, πεθύμησα κ' αγάπησα να βιώσω μια εικαστική πράξη μετάπλασης. Με την δική μου αλήθεια και μόνο να πετύχω, να παρουσιάσω μια άλλη "ανάγνωση" των θεμάτων που επέλεξα.

Χάριν λοιπόν αυτής της προσπάθειας, με σεβασμό έσκυψα στις πηγές μου, για να ερευνήσω, να επεξεργαστώ και στη συνέχεια να προβάλω αυτά, των μικρών διαστάσεων αλλά μεγάλης αισθητικής αξίας αντικείμενα της Σφραγιστικής, στα οποία πραγματικά εκτυλίσσεται και αποτυπώνεται η ιστορία του τόπου μας. Αυτό βέβαια οφείλεται στο απαράμιλλο τάλαντο των παλιών μαστόρων.

Επιστράτευσα, λοιπόν, τεχνικές της χαρακτικής, όπως η οξυγραφία και η ακουατίντα. Τύπωσα σε ιδιαίτερα χειροποίητα χαρτιά, συνέραψα εκτυπώσεις μεταξύ τους, συνδύασα ζωγραφική, γραφή και ότι θεώρησα απαραίτητο να εξυπηρετήσει το σκοπό και το ποθούμενο αποτέλεσμα. Έτσι πιστεύω πως πέτυχα μια "διήγηση" σε πιο σύγχρονη και προσωπική εκδοχή, ακολουθώντας τη ρήση του Δημήτρη Μυταρά:" H τέχνη ερμηνεύεται μόνο με τέχνη, όπως ο πιανίστας ερμηνεύει τη μουσική σύνθεση." Αλλά ενώ η τέχνη υπακούει στους δημιουργούς της, το έργο ολοκληρώνεται στο βλέμμα του θεατή…

 

Μαρία Κομπατσιάρη

Εικαστικός